Aan Tafel! Een inspirerend lunchgesprek voor beleidsmakers, communicatieadviseurs en bestuurders.

naar Aan tafel

In de energietransitie zien we mensen die voorlopen en mensen die de hakken in het zand zetten. Er zijn mensen die het allemaal ‘vanzelf wel zien’ en mensen die er bovenop zitten. Het kennen van deze groepen helpt om communicatie effectief in te zetten. Maar hoe onderscheid je de verschillende groepen? ANNE nodigt je uit om mee te denken over een nieuwe aanpak voor het maken van doelgroepsegmentering: proximities.

Deze aanpak:

  • is gebaseerd op een combinatie van leefstijl en socio-demografische gegevens
  • maakt gebruik van nieuwe of bestaande (survey)data
  • kan flexibel worden aangepast aan een onderwerp of omgeving
  • is transparant en
  • is open source

Tijdens de Aan Tafel op 23 maart:

  • horen we graag jullie ervaringen met het gebruik van doelgroepen, 
  • delen we onze kennis over proximities en doelgroepsegmentering aan de hand van een casus uit de energietransitie, en 
  • gaan we in discussie over de doorontwikkeling van deze aanpak: waar liggen jullie behoeften?

De sessie wordt geleid door ANNE’s Lidwien van de Wijngaert, Hoogleraar Communicatie en Organisaties bij de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Aanmelden? Mail ons! Omdat we veel waarde hechten aan discussie, beperken we de groep tot 15 personen. Wees er dus snel bij!